ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2024

Οι μαθητές/τριές μας επέλεξαν για την εκπαιδευτική τους εκδρομή, νησί του Ιονίου πελάγους, την όμορφη Κέρκυρα, το νησί των Φαιάκων κατά τον Όμηρο, με την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά, τα πολυάριθμα μνημεία, τους γραφικούς οικισμούς,  την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική, με τα στενά δρομάκια, τα ρομαντικά καντούνια, τις φυσικές ομορφιές αλλά και τις θεσπέσιες τοπικές λιχουδιές!
Η διαδρομή μέσω Εγνατίας οδού ήταν σχετικά κοντινή από τη Θεσσαλονίκη. Από την Ηγουμενίτσα πήραμε το καράβι και φθάσαμε στο κοσμοπολίτικο νησί με την πολύμορφη ιστορία. Άφησαν τα ίχνη τους ποικίλοι λαοί που έζησαν και μεγαλούργησαν στην Κέρκυρα κι αυτό μαρτυρούν τα εμβληματικά μέγαρα που αποτελούν σαγηνευτικά αξιοθέατα για κάθε επισκέπτη.
Ανάμεσα στα μνημεία και σημεία ενδιαφέροντος επισκεφθήκαμε
 Το Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Ιονικής Τράπεζας όπου στη συλλογή του παρουσιάζεται η νομισματική ιστορία του νέου ελληνικού κράτους
 Το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης, με εντυπωσιακά εκθέματα ασιατικής τέχνης, πτυχές ινδικού, ιαπωνικού και κινεζικού πολιτισμού, δωρεά από έλληνες συλλέκτες
 Το Παλαιό Φρούριο, ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα της οχυρωματικής τέχνης τόσο της βυζαντινής εποχής όσο και της βενετσιάνικης
 Από τις εκκλησίες του νησιού, το ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, βασιλικού ρυθμού, την πιο διάσημη εκκλησία της Κέρκυρας
 Την Πλατεία Σπιανάδα, την υπέροχη κεντρική πλατεία της Κέρκυρας, μια από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης η οποία διαμορφώθηκε ανά τους αιώνες από Ενετούς, Γάλλους και Βρετανούς
 Τον πεζόδρομο του Λιστόν με επιβλητικά αρχοντικά, διακοσμημένα με καμάρες, κρεμαστά φωτιστικά, γραφικό πλακόστρωτο μοναδικής ομορφιάς, όπου κάθε απόγευμα κάναμε τον περίπατό μας σε ένα από τα πιο κοσμικά σημεία του ιστορικού κέντρου
 Θαυμάσαμε τη θέα από το Κανόνι ένα από τα πιο διάσημα σημεία του νησιού, παρατηρώντας τη λιμνοθάλασσα η οποία αποτελεί βιότοπο στην περιοχή, φιλοξενώντας σημαντικά είδη ορνιθοπανίδας

 Κατεβαίνοντας τον λόφο από το Κανόνι οδηγηθήκαμε στο μοναστήρι της Παναγίας των Βλαχερνών, ένα από τα πιο γνωστά σημεία της πόλης, και βρίσκεται στο νησάκι της Βλαχέρνας που ενώνεται με την ξηρά με μια μικρή πεζογέφυρα, από όπου μπορεί κάποιος να πάρει το καραβάκι για το Ποντικονήσι· όμως η επίσκεψη απαγορεύεται για λόγους προστασίας του μικρού νησιού,
Σύμφωνα με ένα μύθο το Ποντικονήσι είναι στην πραγματικότητα το καράβι του Οδυσσέα, που τον έφερε στο νησί των Φαιάκων.
 Το Μουσείο της Παλαιόπολης, όπως έχει επικρατήσει να λέγεται η αρχαία Κέρκυρα, στεγάζεται πλέον στο ανάκτορο Mon Repos, το οποίο όπως και άλλα ακόμη μεγαλόπνοα έργα στο νησί είχε εμπνευστή τον Sir Federic Adam, τον Άγγλο Ύπατο αρμοστή των Ιονίων νήσων

Κάθε απόγευμα μετά τις ξεναγήσεις απολαμβάναμε τον περίπατό μας στην Παλιά Πόλη, η οποία αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Αλλά απολαύσαμε και τη νυχτερινή διασκέδαση, απαραίτητο συμπλήρωμα μιας εκπαιδευτικής εκδρομής.
Ενδιαφέρουσα ήταν η επίσκεψή μας σε μια ιστορική σαπωνοποιία, μιας πτυχής της ελαιοπαραγωγικής δραστηριότητας στην Κέρκυρα, που λειτουργεί αδιάλειπτα από το 19 ο αιώνα. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τα παραδοσιακά μηχανήματα που διατηρούν αναλλοίωτη στο χρόνο την παρασκευή σαπουνιού και, μέσα από τη γλαφυρή ξενάγηση του ιδιοκτήτη, θαύμασαν την τεχνογνωσία, το μεράκι, το πάθος αλλά και την πίστη στις παραδοσιακές τεχνικές, μοναδικές στον ελλαδικό χώρο, ώστε δίκαια το κτήριο της σαπωνοποιίας μαζί με τον εξοπλισμό του χαρακτηρίστηκαν ως διατηρητέα μνημεία βιομηχανικής κληρονομιάς
και έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Η διαμονή μας ήταν στο ξενοδοχείο Aqualand Resort, παραδοσιακό κατάλυμα, χτισμένο με σεβασμό στην αρχιτεκτονική της Κέρκυρας, το οποίο βρίσκεται δίπλα στο Υδάτινο Πάρκο Aqualand στον Άγιο Ιωάννη.
Ανάμεσα σε νεροτσουλήθρες και πάρκα, τα δωμάτια με τα μπαλκόνια τους έδωσαν στους μαθητές ελευθερία στην επικοινωνία τους ώστε να κυκλοφορούν αυτόνομα με διασκεδαστικό τρόπο. Ο μπουφές που μας παρείχαν ήταν πεντανόστιμος και είχε πολλές επιλογές για όλα τα γούστα και σε αλμυρά και σε γλυκά..
Επιστέψαμε γεμάτοι εμπειρίες και αξέχαστες αναμνήσεις!!!

ΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗΣ

Το πρόγραμμα της συγχώρησης, το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, οι οποίοι σκοπεύουν να το διδάξουν στους μαθητές τους. Απευθύνεται επίσης σε μεταπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μετά από συνεννόηση με τον καθηγητή κο Κ. Μπίκο. Επιπλέον μπορούν να το παρακολουθήσουν και ειδικοί ψυχικής υγείας μετά από συνεννόηση με την υπεύθυνη του προγράμματος, στελέχη επιχειρήσεων που ενδιαφέρονται για τις εργασιακές σχέσεις των μελών της εταιρείας τους, αλλά και όλοι όσοι παλεύουν να ξεπεράσουν τα επώδυνα βιώματα που προέρχονται από κάποια αδικία ή άλλη τραυματική εμπειρία.
Το πρόγραμμα διδάσκεται στα σχολεία από επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς. Οι επιμορφώσεις ξεκινούν τον Οκτώβριο και διαρκούν ένα σχολικό έτος με δύο επιπλέον επαναλαμβανόμενες συναντήσεις τον Ιανουάριο και τον Ιούνιο. Η διάρκεια των συναντήσεων είναι συνολικά 20 ώρες και πραγματοποιείται, είτε ανεξάρτητα, είτε σε συνεργασία με τους συντονιστές εκπαίδευσης της εκάστοτε πόλης. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς δίνονται βεβαιώσεις συμμετοχής από το University of Wisconsin-Madison  σε συνεργασία με το International Forgiveness Institute και από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης μαζί με  ECTS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Διδακτικών Μονάδων).
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗΣhttps://www.youtube.com/watch?v=IFEu1p7tLzM

Σπάσε τη σιωπή

Ο τομέας πολιτικών ισότητας και αντιμετώπισης διακρίσεων και έμφυλης βίας του Δήμου Παύλου Μελά σε συνεργασία φορείς και σχολεία του Δήμου συνδιοργανώνουν Ημερίδα για τη Βία τη

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024, ώρα 19:00,

στο Δημοτικό Θέατρο Κέντρο Πολιτισμού “Χρήστος Τσακίρης”. Είσοδος ελεύθερη.

 

Θεατρική παράσταση: «Κύριε μπαμπά»

Η θεατρική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Σταυρούπολης «Η ομάδα της καρδιά μας» και ένας μαθητής της Β΄ τάξης του 1ου Λυκείου Σταυρούπολης παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση – φαρσοκωμωδία με τίτλο “Κύριε μπαμπά” του Βασίλη Αναστασιάδη στην έναρξη του Φεστιβάλ Παιδείας 2024 στο πολιτιστικό κέντρο Χρήστος Τσακίρης του Δήμου Παύλου Μελά την Τετάρτη 15 Μαΐου.

Η θεατρική μας ομάδα σε ώρες εκτός σχολικού ωραρίου, γεμάτη ενθουσιασμό, χαρά, δημιουργικότητα και συνεργασία εργάστηκε για μήνες υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών τους, προκειμένου να βγει ένα άρτιο αποτέλεσμα. Τα παιδιά μας χάρισαν στιγμές γέλιου, διασκέδασης αλλά και σκέψης με την ξεκαρδιστική κωμωδία η οποία φαίνεται τόσο επίκαιρη στην εποχή μας…

Λίγα λόγια για το έργο

Μία πενταμελής οικογένεια, που έχει ως μοναδικό πόρο τον μισθό του καθηγητή και συγχρόνως αυταρχικού πατέρα, αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα. Τα μεγαλύτερα παιδιά της οικογένειας αποφασίζουν να δουλέψουν κρυφά, αφού ο πατέρας και αρχηγός της οικογένειας τους απαγορεύει τη δουλειά πριν το πτυχίο.

Η απασχόληση που βρίσκουν δεν είναι και ιδιαίτερα κολακευτική ειδικά για τον μπαμπά, ο οποίος μπλέκεται, άθελά του, σε απρόσμενες καταστάσεις…

Η κυρία Νεοπλουτίδου -όνομα και πράγμα- θα δημιουργήσει πρόβλημα στην οικογένεια. Για την παρεξηγημένη κατάσταση στην οποία θα βρεθεί μπλεγμένος ο κύριος Ναπολέων (πατέρας) ενημερώνεται από έναν συνάδελφό του.

Και τότε «ποιος είδε τον Ναπολέοντα και δεν τον φοβήθηκε»…

Διανομή ρόλων:

Συγχαρητήρια αξίζουν στα παιδιά αλλά και σε όλους τους συντελεστές που παρουσίασαν μια καταπληκτική παράσταση με μεράκι και μας έδειξαν ότι πρωτοπορούν στις εκδηλώσεις που προάγουν την τέχνη και τον πολιτισμό.

Υπεύθυνες καθηγήτριες:

κα Τσιάτσιου Μάρθα

κα Συμεωνίδου Βασιλική

κα Καραμεσίνη Ευδοκία

Διακρίσεις στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Λυκείων

Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στους μαθητές/τριες του σχολείου μας που συμμετείχαν και διακρίθηκαν ανεβαίνοντας στο βάθρο στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Λυκείων.
Συγκεκριμένα:
Στη μαθήτρια της Α τάξης Βερονίκη Ιωσηφίδου, που αγωνίστηκε στην πάλη και κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία των 53 κιλών.
Στο μαθητή της Β τάξης Αλέξανδρο Καρυπίδη, που αγωνίστηκε στην Ελευθέρα πάλη και κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία των 86 κιλών.
Στο μαθητή της Γ τάξης Αλέξανδρο Χοχλόβ, που αγωνίστηκε στην Ελευθέρα πάλη και κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία των 97 κιλών.
Στο μαθητή της Γ τάξης Καλέση Στέργιο, που αγωνίστηκε στο Τζούντο και κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία των 73 κιλών.
Το σθένος και η αγωνιστικότητα που επιδείξατε στους αγώνες να σας συντροφεύει και στο στίβο της ζωής σας!

Σας ευχόμαστε πάντα επιτυχίες και διακρίσεις!!

“Εὖ ζῆν” στον τόπο μου

Φέτος τα Γενικά Λύκεια Σταυρούπολης ενώθηκαν και ιδρύσανε το Δίκτυο ΓΕ.Λ. Σταυρούπολης, υπό την εποπτεία και την καθοδήγηση των Συμβούλων Παιδαγωγικής Ευθύνης Βασιλειάδου Όλγα και Φιλοθέη Κολίτση με στόχο το «Εὖ ζῆν» των δημοτών, την ποιότητα της ζωής τους  μέσω ποικίλων κοινών παρεμβάσεων  στην τοπική κοινωνία (όπως περιβάλλον, οδική ασφάλεια, βελτίωση της ποιότητας των νέων στον Δήμο). Στο εν λόγω Δίκτυο συνεργάζεται και το 1ο Γυμνάσιο Πεύκων.

Ξεκινήσαμε με την Οδική ασφάλεια: καταγράψαμε τα επικίνδυνα σημεία στη διαδρομή των μαθητών μας από το σπίτι στο σχολείο.

Διαμορφώσαμε έναν οδικό χάρτη (goggle map) με τα επισφαλή σημεία των δρόμων και προγραμματίσαμε σχετικές δράσεις και παρεμβάσεις στον Δήμο, την Τροχαία και άλλους φορείς.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1KBG-20BSvXnwDBD61CNukZb8kLktCIc&usp=sharing

Διαβάστε την έρευνα του 1ου ΓΕΛ Σταυρούπολης, που αφορά στην “διαδρομή των μαθητών μας από το σπίτι στο σχολείο” και τον εντοπισμό των επικίνδυνων σημείων της διαδρομής αυτής. Τα αποτελέσματα είναι άκρως ενδιαφέροντα.

Συνεργασία σχολείων στο πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης

Η ομάδα διαμεσολάβησης του σχολείου μας  συνεργάστηκε με την αντίστοιχη ομάδα του 1ου ΓΕΛ Συκεών. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας πραγματοποιήθηκαν τρεις κοινές δράσεις. Η πρώτη και η δεύτερη περιλάμβαναν βιωματικά εργαστήρια, που πραγματοποιήθηκαν στις  2/2/24 στο 1ο ΓΕΛ Συκεών και στις 1/3/24 στο 1ο ΓΕΛ Σταυρούπολης.

Αυτή η συνεργασία και οι ανταλλαγές επισκέψεων μεταξύ των ομάδων διαμεσολάβησης ενίσχυσαν την επικοινωνία και την κατανόηση μεταξύ των μελών των ομάδων, που προέρχονται από διαφορετικά σχολικά και κοινωνικά περιβάλλοντα. Δόθηκε η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να έλθουν σε επαφή με άλλες κουλτούρες, πρακτικές και προσεγγίσεις στη διαμεσολάβηση. Αυτό ενίσχυσε την κατανόηση και τον σεβασμό προς τις διαφορετικές προσεγγίσεις. Έτσι καλλιεργήθηκε με αποτελεσματικό τρόπο η εξωστρέφεια και η συνεργατικότητα  για τα δύο σχολεία.

Οι δύο ομάδες μπόρεσαν να μοιραστούν εμπειρίες, τεχνικές και βέλτιστες πρακτικές στον τομέα της διαμεσολάβησης. Η συνεργασία τους οδήγησε στη δημιουργία  ενός δικτύου και συνεργατικών σχέσεων που μπορούν να είναι χρήσιμα σε μελλοντικές προσπάθειες διαμεσολάβησης και με την προοπτική διεύρυνσης του δικτύου αυτού και με άλλα σχολεία

Η  συνεργασία εξάλλου ανάμεσα σε διαφορετικά σχολεία και ομάδες διαμεσολάβησης ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την καινοτομία στον τομέα της εκπαίδευσης και της διαμεσολάβησης. Μέσω της ανταλλαγής ιδεών και βέλτιστων πρακτικών, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν νέους τρόπους αντιμετώπισης προκλήσεων και προβλημάτων. Η συνεργασία αυτή μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία κοινών στόχων και προτεραιοτήτων μεταξύ των ομάδων και των σχολείων, ώστε να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα και την επιρροή τους  στον τομέα της διαμεσολάβησης.

Ως επιστέγασμα αυτής της αλληλεπίδρασης πραγματοποιήθηκε κοινή εκπαιδευτική εκδρομή. Η επιλογή του προορισμού έγινε με κριτήρια που εξυπηρετούν τη φιλοσοφία του θεσμού της σχολικής διαμεσολάβησης.  Επειδή η μεγαλύτερη απόδειξη αποτυχίας επίλυσης των διαφορών ειρηνικά είναι ο πόλεμος και η βία του πολέμου είναι η ακρότατη μορφή βίας , οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να έρθουν μπροστά στα «σημάδια» του πιο πρόσφατου πολέμου στα Βαλκάνια. Το Βελιγράδι ,λοιπόν, ήταν ο προορισμός μας στις 7-10/3/2024.

Η επίσκεψη μας στο κοινοβούλιο της Σερβίας πρόσφερε στους μαθητές μια μοναδική ευκαιρία να κατανοήσουν τη λειτουργία της δημοκρατίας και της πολιτικής σε διεθνές επίπεδο, να έρθουν σε επαφή με μία ξένη κουλτούρα  και να ενισχύσουν την πολυπολιτισμική τους κατανόηση.

Τέλος, η ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα της εκπαίδευσης και της διαμεσολάβησης συμβάλλει στη δημιουργία ενός κόσμου πιο ενωμένου και ειρηνικού, όπου ο διάλογος και η συνεργασία αναδεικνύονται ως βασικά μέσα για την αντιμετώπιση των διαφορών και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η παγκόσμια κοινότητα.

Δημιουργία μαθήματος με χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αποκτά ολοένα μεγαλύτερη παρουσία στη ζωή μας και όπως είναι φυσικό, επηρεάζει και την εκπαίδευση. Αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται οι εκπαιδευτικοί και τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν τα παιδιά. Στο μέλλον η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση θα είναι όλο και μεγαλύτερη.

Σκοπός της επιμόρφωσης είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου να ενημερωθούν για τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδακτική διαδικασία, την προετοιμασία του μαθήματος, και την αξιολόγηση των μαθητών καθώς και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να τα ενσωματώσουν στη διδασκαλία.

Η επιμόρφωση έγινε την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024 από την εκπαιδευτικό του σχολείου Τζουμάκα Χριστίνα.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο