A Window to Europe Through a Big Digital Screen: Our Shared Story in the World of eTwinning

Συμμετοχή σε πρόγραμμα eTwinning

Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, το σχολείο μας συμμετείχε με επιτυχία σε ένα ευρωπαϊκό έργο eTwinning, προσφέροντας στους μαθητές μας μια μοναδική εμπειρία συνεργασίας και μάθησης.

Στο πλαίσιο του έργου 19 μαθητές και μαθήτριες της Α’ Λυκείου συνεργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με δεκάδες συνομηλίκους τους από 30 διαφορετικές χώρες, υπό την καθοδήγηση συνολικά 74 εκπαιδευτικών. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πιο μαζικά eTwinning projects στην Ευρώπη.

Μέσα από ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες, να γνωρίσουν διαφορετικούς πολιτισμούς και να καλλιεργήσουν τις ψηφιακές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα ενίσχυσε τη δημιουργικότητα, την ομαδικότητα, την ενσυναίσθηση και την αυτοπεποίθηση των μαθητών, ενώ παράλληλα συνέβαλε στη διαμόρφωση μιας ανοιχτής και συνεργατικής μαθησιακής κοινότητας. Χρησιμοποίησαν ποικιλία Web 2.0 εργαλείων (Canva, Padlet, FlipHTML5, Mentimeter, Smore κ.ά.) και δημιούργησαν μαζί:

– Κοινό ψηφιακό παραμύθι (e-Book)

– Ακρωνύμιο με τα γράμματα του τίτλου του έργου

– Λογότυπο του project

– Κάρτες Πρωτοχρονιάς

– WordArts

– eSafety Table

– Γράμματα στο Μέλλον (Time Capsule)

– Φωτογραφική έκθεση πολιτισμικών στοιχείων/ Virtual Culture Fair

– Ψηφιακό περιοδικό για την Ημέρα eTwinning (9 Μαΐου)

– Κοινή Διακήρυξη Ειρήνης και Αδελφοσύνης

Το έργο αξιολογήθηκε πολύ θετικά τόσο από τους συμμετέχοντες μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τον ενθουσιασμό, τη δημιουργικότητα και την υπευθυνότητά τους!

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην εκπαιδευτικό Τζουμάκα Χριστίνα που συντόνισε το πρόγραμμα στο σχολείο μας.

Η Ευρώπη είναι μόνο ένα κλικ μακριά!

Ο ιστότοπος του έργου: : Home | My Site 4

Το ιστολόγιο του Έργου: : A Window to Europe Through a Big Digital Screen: Our Shared Story in the World of eTwinning

Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τη δουλειά και τη συμμετοχή των μαθητών μας και ευχαριστούμε όλους τους συνεργάτες για την άψογη συνεργασία. Ανυπομονούμε να συμμετάσχουμε σε παρόμοιες δράσεις και στο μέλλον.

Πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης Σχ.Έτους 2025-2026

Για 3η συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας υλοποιεί με επιτυχία και ακόμα μεγαλύτερη ωριμότητα το Πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης!

Φέτος, πέρα από τις βιωματικές προσομοιώσεις και τις εντατικές ασκήσεις για την εκμάθηση των τεχνικών διαμεσολάβησης, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ανέλαβαν πραγματικές περιπτώσεις διαμεσολάβησης εντός του σχολείου. Με υπευθυνότητα, ενσυναίσθηση και σεβασμό κατάφεραν να βοηθήσουν στην ειρηνική επίλυση συγκρούσεων, αποδεικνύοντας στην πράξη την αξία του προγράμματος.

Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συνεργασία μας με το 1ο ΓΕΛ Συκεών. Πραγματοποιήσαμε δύο κοινά εργαστήρια — ένα στο σχολείο μας και ένα στο δικό τους — όπου οι μαθητές και των δύο σχολείων αντάλλαξαν εμπειρίες, συνεργάστηκαν σε βιωματικές δραστηριότητες και ενίσχυσαν τις δεξιότητές τους μέσα από ομαδικές ασκήσεις.

Η κορυφαία στιγμή της χρονιάς ήταν η κοινή εκπαιδευτική εκδρομή μας στη Βουλγαρία. Στόχος της εκδρομής ήταν η εμβάθυνση στην ιστορία, τον πολιτισμό και τις κοινωνικές δυναμικές της γειτονικής χώρας, μέσα από ένα ταξίδι που συνδύαζε γνώση και βιωματική μάθηση. Ξεκινήσαμε από το ιστορικό Ρούπελ (Μουσείο και Οχυρό), συνεχίσαμε στη Σόφια και ολοκληρώσαμε τις εμπειρίες μας στη Φιλιππούπολη. Μέσα από τις ξεναγήσεις και τις συζητήσεις, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν πάνω σε θέματα ειρηνικής συνύπαρξης, διαχείρισης διαφορών και διαπολιτισμικής κατανόησης — αξίες που βρίσκονται στον πυρήνα της σχολικής διαμεσολάβησης.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, τις εκπαιδευτικούς Παπακώστα Καλλιρρόη και Τζουμάκα Χριστίνα και τους συνεργάτες μας που συνέβαλαν σε αυτή την εξαιρετική πορεία.

Συνεχίζουμε με ακόμα μεγαλύτερο ενθουσιασμό, χτίζοντας μια σχολική κοινότητα που μαθαίνει να επικοινωνεί ουσιαστικά, να ακούει ενεργά και να μετατρέπει τις διαφορές σε ευκαιρίες κατανόησης και ανάπτυξης.

Ευρωπαϊκή και Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το eTwinning έργο “Classrooms Beyond Boundaries”



Σας έχει απονεμηθεί η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την εργασία σας στο έργο eTwinning
Classrooms Beyond Boundaries: Digital Collaboration with eTwinning. Αυτό σημαίνει ότι η εργασία σας, η εργασία των μαθητών σας και η συνεργασία με τους συνεργάτες σας πληρούσαν τα κριτήρια του Πλαισίου Ετικέτας Ποιότητας και έλαβαν υψηλή βαθμολογία.
Ως αποτέλεσμα, θα λάβετε ένα πιστοποιητικό το οποίο μπορείτε να εκτυπώσετε και να επιδείξετε σε περίοπτη θέση στο σχολείο σας. Επίσης, το έργο σας θα παρουσιαστεί σε ειδικό χώρο στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης.
Για άλλη μια φορά συγχαρητήρια και ελπίζουμε να συνεχίσετε να οργανώνετε έργα υψηλής ποιότητας με άλλους εκπαιδευτικούς του eTwinning.
Με τους καλύτερους χαιρετισμούς μας,
Η ομάδα του eTwinning

Εκδήλωση για την ΕΟΚΑ της Κύπρου στις 14 Μαρτίου 2025

Το σχολείο μας συμμετείχε σε εκδήλωση για τα 70 χρόνια της Εθνικής Οργάνωσης Κυπρίων Αγωνιστών (ΕΟΚΑ), που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Σταυρούπολης «Χρήστος Τσακίρης». Οι μαθητές μας, παρουσία του δημάρχου μας κ. Ασλανίδη, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την Πρώτη Κυρία της Κυπριακής Δημοκρατίας Φιλίππα Καρσερά – Χριστοδουλίδη. Νωρίτερα η Πρώτη Κυρία της Κυπριακής Δημοκρατίας, συνοδευόμενη από τον Γενικό Πρόξενο της Κύπρου Κωνσταντίνο Πολυκάρπου και στελέχη της κυπριακής αντιπροσωπείας, επισκέφθηκε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου «Ευαγόρας Παλληκαρίδης», όπου μαθητές ανέγνωσαν ποιήματα του Ευαγόρα Παλληκαρίδη, ενώ κατέθεσε στεφάνι στην προτομή του Κύπριου αγωνιστή. Μετά το τέλος της εκδήλωσης για τα 70 χρόνια της ΕΟΚΑ επισκέφθηκε το Μουσείο της Μέριμνας Ποντίων Κυριών. Τις εκδηλώσεις διοργάνωσε το σωματείο Δράσης Νίκος Καπετανίδης σε συνεργασία με την Κυπριακή Εστία Βορείου Ελλάδος και τους Δήμους Ωραιοκάστρου και Παύλου Μελά.

Πρακτική Άσκηση φοιτητών/τριών Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας, Α.Π.Θ.

Το σχολείο μας για τρίτη συνεχή διδακτική χρονιά υλοποίησε πρόγραμμα
πρακτικής άσκησης στη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε δημοτικά και γυμνάσια/λύκεια για τους τελειόφοιτους φοιτητές του Τμήματος που έχουν ολοκληρώσει τη θεωρητική τους κατάρτιση σε θέματα μεθοδολογίας και διδακτικής στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με τον Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε από το Νοέμβριο 2024 – Ιανουάριο 2025, με ημερομηνίες 11/11/2024-10/01/2025. Η Πρακτική Άσκηση των φοιτητών/τριών του Τμήματος ήταν δίμηνη με σύνολο 10 ωρών ανά εβδομάδα και συμπεριλάμβανε την παρακολούθηση και διδασκαλία (πρακτική άσκηση) συγκεκριμένων ωρών μαθημάτων αγγλικής γλώσσας .Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οι φοιτητές παρακολούθησαν διαφορετικές τάξεις και ανέλαβαν διδακτικά καθήκοντα (π.χ. επιλογή διδακτικού υλικού, διόρθωση εργασιών, διδασκαλία, ενισχυτική διδασκαλία, υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Αγγλικών). Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, οι φοιτητές πραγματοποίησαν διδασκαλίες και δραστηριότητες με τους μαθητές/τριες, συμμετείχαν στο σχεδιασμό μαθήματος, είχαν το συντονισμό και την επίβλεψη της τάξης υπό την επίβλεψη της διδάσκουσας καθηγήτριας.
Παράλληλα, άσκησαν επικουρικό διοικητικό έργο/διδακτικό καθήκον (π.χ. πρωτόκολλο, παρουσιολόγιο, διόρθωση εργασιών/διαγωνίσματος,
οργάνωση και δημιουργία διδακτικού υλικού). Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά καθ΄ολη τη διάρκεια με ενθουσιασμό και αμείωτο ενδιαφέρον. Μία πραγματικά πολύτιμη εμπειρία αλληλεπίδρασης για όλους τους συντελεστές της μαθητικής κοινότητας-μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς!

ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΡΠΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΙΣ 3 ΜΑΙΟΥ ΣΤΟ ΝΟΗΣΙΣ

Το σχολείο μας εκπροσώπησαν στο διαγωνισμό ΚΑΡΠΑ ο μαθητής της Β΄ τάξης Ουζουνίδης Γρηγόριος και η μαθήτρια της Α΄ τάξης Ασλανίδου Θεοδώρα.

Συγχαίρουμε τους μαθητές μας για τις άψογες δεξιότητες που εκτέλεσαν και για το υψηλό αίσθημα ευθύνης που επέδειξαν για τη διάσωση της ανθρώπινης ζωής.

Ευχαριστούμε θερμά τον εκπαιδευτή και μέντορά μας κ. Κώστα Γρηγοριάδη.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί προγράμματος: Φακή Μαρία, Γιαβρούδης Ραφαήλ, Σπανού Όλγα.

 

Εκπαιδευτική εκδρομή του προγράμματος Σχολικής Διαμεσολάβησης στο Βερολίνο

Τον Φεβρουάριο του 2025 οι μαθητές του προγράμματος σχολικής διαμεσολάβησης του σχολείου μας μαζί με τους μαθητές του αντίστοιχου προγράμματος του 1ου ΓΕΛ Συκεών πραγματοποίησαν μια εξαιρετικά σημαντική και βιωματική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Βερολίνο, με στόχο την ενίσχυση των αξιών της ειρηνικής συνύπαρξης, της ανεκτικότητας, του σεβασμού στη διαφορετικότητα και της ιστορικής συνείδησης. Μέσα από την επίσκεψη σε εμβληματικά σημεία της γερμανικής πρωτεύουσας, οι μαθητές και μαθήτριές είχαν την ευκαιρία να στοχαστούν πάνω στις συνέπειες της βίας, του πολέμου και του φανατισμού, αλλά και να εμπνευστούν από παραδείγματα συμφιλίωσης και συνεργασίας.

Η περιήγησή μας ξεκίνησε από το Εβραϊκό Μουσείο, όπου ήρθαμε σε επαφή με την ιστορία και τον πολιτισμό του εβραϊκού λαού, αλλά και με το τραγικό κεφάλαιο του Ολοκαυτώματος. Η επίσκεψη αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην κατανόηση των συνεπειών του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας, θέματα που σχετίζονται άμεσα με τον ρόλο του διαμεσολαβητή.

Στην Τοπογραφία του Τρόμου, μέσα από ντοκουμέντα και αρχειακό υλικό, οι μαθητές μας είδαν πώς ο κρατικός αυταρχισμός και η καταστολή οδήγησαν σε μαζικές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Το Τείχος του Βερολίνου και το Checkpoint Charlie αποτέλεσαν επιπλέον σταθμούς αναστοχασμού για το πώς η διχόνοια και οι ιδεολογικές συγκρούσεις μπορούν να διχάσουν έναν λαό, ενώ παράλληλα ανέδειξαν τη σημασία της ενότητας και της ελευθερίας.

Η επίσκεψή μας στον θόλο του Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τις αξίες της δημοκρατίας και της συμμετοχής των πολιτών, οι οποίες είναι θεμελιώδεις για τη διαμεσολάβηση, καθώς προωθούν τον διάλογο, τη συναίνεση και τον σεβασμό στην αντίθετη άποψη.

Ένα από τα σημαντικότερα σημεία της επίσκεψης ήταν η συμμετοχή μας, μετά από πρόσκληση, στο Europa Experience, έναν διαδραστικό εκθεσιακό χώρο αφιερωμένο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Εκεί, μας έγινε μια κατατοπιστική ξενάγηση και οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια διαδραστική παρουσίαση, κατά την οποία απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικές με τη λειτουργία, τις αξίες και τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. Μέσα από αυτή τη συμμετοχική διαδικασία, αναδείχθηκε η σημασία της συνεργασίας μεταξύ των κρατών και των πολιτών της Ευρώπης, καθώς και ο ρόλος του διαλόγου στην οικοδόμηση ενός ειρηνικού, δημοκρατικού και βιώσιμου μέλλοντος.

Η Πύλη του Βρανδεμβούργου, ως σύμβολο ενότητας, αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τη δύναμη της συμφιλίωσης, ενώ η βόλτα μας στο Νησί των Μουσείων και η επίσκεψη στο Νέο Μουσείο μας έδειξαν πώς ο πολιτισμός ενώνει τους ανθρώπους πέρα από σύνορα και διαφορές.

Ο Ζωολογικός Κήπος και η βομβαρδισμένη εκκλησία του Καϊζερ Βίλχελμ αποτέλεσαν επίσης σημαντικούς σταθμούς: ο πρώτος για να θυμηθούμε την αξία του σεβασμού προς όλα τα έμβια όντα και τη φύση, και η δεύτερη ως μνημείο ειρήνης και υπενθύμιση των καταστροφών που προκαλεί ο πόλεμος.

Η εκπαιδευτική αυτή εμπειρία αποτέλεσε όχι μόνο ένα πολύτιμο μάθημα ιστορίας και πολιτισμού, αλλά κυρίως ένα μάθημα ζωής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες και των δύο σχολείων επέστρεψαν με νέες γνώσεις, αλλά και με βαθύτερη κατανόηση του ρόλου που μπορούν να διαδραματίσουν ως φορείς ειρηνικής συνύπαρξης μέσα και έξω από τη σχολική κοινότητα.

 

KIDS SAVE LIVES-ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ

Το σχολείο για άλλη μια χρονιά συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αγωγής υγείας εγκεκριμένο από το ΥΠ.Π.Α.Θ με τίτλο Kids Save Lives. Το πρόγραμμα υλοποιείται από την ανθρωπιστική οργάνωση Kids Save Lives, περισσότερα μπορείτε να δείτε στο σύνδεσμο KIDS SAVE LIVES – ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ.

Η υλοποίηση του προγράμματος ξεκίνησε με την online Θεωρητική Εκπαίδευση όλων των μαθητών/μαθητριών του σχολείου μέσω webinar από τον κ. Αναστάσιο Στεφανάκη. Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε στις 22 Ιανουαρίου 2025. Το κάθε τμήμα παρακολούθησε ξεχωριστά και συμμετείχαν μέσω chat σε απορίες.

Στην συνέχεια στις 12 Φεβρουαρίου επισκέφτηκε το σχολείο μας εθελοντής εκπαιδευτής από το Kids Save Live εκπαιδεύοντας πρακτικά τους μαθητές στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) σε πρόπλασματα και σε υποθετικά σενάρια πρώτων βοηθειών.

Ευχή μας να μη χρειαστεί… Αν όμως συμβεί κάτι προετοιμαζόμαστε ώστε ο καθένας από εμάς να γίνει ο Πρώτος Ανταποκρινόμενος [*First Responders: εκπαιδευμένοι πολίτες και επαγγελματίες υγείας εκτός υπηρεσίας] που θα βοηθήσει με αλληλεγγύη και γνώσεις ένα θύμα που κινδυνεύει, μέχρι να φτάσει η εξειδικευμένη βοήθεια…

Ευχαριστούμε θερμά τον εκπαιδευτή και μέντορά μας κ. Κώστα Γρηγοριάδη.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί προγράμματος: Φακή Μαρία, Γιαβρούδης Ραφαήλ, Σπανού Όλγα.

 

 

 

ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΥΓΕΙΑΣ

19 Φεβρουαρίου 2025: στο σχολείο μας πραγματοποιείται ενημέρωση των μαθητών από επισκέπτες υγείας σχετικά με την αξία της αιμοδοσίας ως προσφορά στον συνάνθρωπο.

 

Οι αφίσες που δημιούργησαν οι μαθητές της Β λυκείου για την αξία της αιμοδοσίας στα πλαίσια του προγράμματος που διοργανώθηκε από τον σύλλογο OpenSchoolDays.